Vilken föreläsning passar dig ?

Söker du inspirerande föreläsningar inom varumärkets betydelse för resultatet på sista raden? Eller söker du en varumärkesutbildning som ger dig konkreta verktyg, råd och tips i hur du både bygger och lever ditt varumärke? Då har du kommit rätt! Jag ser fram emot att höra ifrån Dig.

FRAMGÅNGSRIKT VARUMÄRKESARBETE

Med över 30 år i ICA:s tjänst i varierande roller, bland annat som marknadschef, profilchef och mediechef, delar jag med mig av mina erfarenheter av att bygga ett av Sveriges starkaste varumärke. Du får följa med bakom kulisserna och ta del av framgångsrika vägval som tex. reklamsåpan om ICA Stig.      

Hösten 2011 fick jag uppdraget att föreläsa om varumärke på en utvecklingsdag för nyckelpersonerna på High Chaparral. Föreläsningen ledde till ett uppdrag att hjälpa dem att bygga sitt önskade varumärke. Ett uppdrag som fick mig att kliva in i en mycket annorlunda företagskultur, det de själva kallar Our Land. Med hjälp av varumärkesstrategin gick High Chaparral från en park med slagsmål och fylla till Nordens bästa temapark

KICKSTARTA DITT VARUMÄRKESARBETE

Kurs för att stärka ditt varumärke

Att stärka varumärket är viktigt när du vill öka tillväxten i ditt företag. Det gör du genom att se över hur ditt varumärke ser ut idag och vad du behöver förändra för att stärka din konkurrens. Varumärket skapas av företaget, men uppfattas av omvärlden.

Så oavsett om du vill det eller inte så byggs ditt varumärke. Kursen ger ett helhetsperspektiv av företaget och fördjupar kunskapen om den egna verksamhetens möjligheter.

FRÅN NATTSVART HANDEL TILL LYSANDE AFFÄRER

 

 

Det finns många artiklar som beskriver om e-handeln som tar död på de fysiska butikerna. Men är det så? Eller är problemet svaga varumärken som har fokuserat på kortsiktiga erbjudande? Går den situationen att hantera på ett lönsamt sätt för den lilla butiken i det lilla samhället? Svaret är entydigt ja.

Genom att ta vara på butikens styrkor, lyssna till kundernas svordomar och använda butiken som marknadsföringskanal. Koka sedan ihop det till en ny tjänst där butiken är marknadsföringskanalen.

MINA 34 FANTASTISKA ÅR PÅ ETT AV SVERIGES STARKASTE VARUMÄRKE ICA

En berättelse om min resa som intraprenör på ICA till den dag jag såg en ny möjlighet att bli entreprenör. Vilka var mina utmaningar? Hur blev utmaningarna nya möjligheter? Vad är en entreprenörs och intraprenörs styrkor och när kan dessa bli en svaghet?
1971 kom jag cyklande till ICA kontoret i Växjö och sökte mitt första jobb som kontorist.

På vägen dit blev jag överraskad av ett regnoväder. Med blöta kläder och dropp från håret klev jag in och anmälde mig i receptionen. Detta var starten till mina 34 år på ICA som med kvinnlig list och hårt arbete gav mig så många intressanta uppdrag.

Referenser

Irene FalkbrinkNorrman är för mig en klok, behaglig och underhållande person. Hon intar scenen på ett självklart vis och förmår trollbinda publiken trots att den i vårt fall består av människor med olika mycket bakgrundskunskap kring varumärkesfrågan. Irene imponerar med sin kunskap och klokskap och lyckas under den timme som föreläsningen varar sammanfatta såväl grunden inom marknadsföring som rådande trender. Jag kan varmt rekommendera Irene!

Statens Fastighetsverk

Irene Falkbrink Norrman är en frisk fläkt, som i högt tempo enkelt övertygar ett hundratal företagsledare om vikten av att arbeta med sitt varumärke. Varför just vi anlitade Irene och hennes företag var att vi behövde någon som inspirerade om varumärkes betydelse för tillväxten.

Efter 34 år på Ica vet hon vad hon talar om…

Business region Göteborg

Jordnära men hjälpte mig lyfta blicken – synd bara att det inte fanns flera i publiken från detaljhandeln. De skulle verkligen ha fått sig något till ”livs” var en kommentar från en av deltagarna som har en guldsmed/urbutik i stan.

Som sagt – tack så hemskt mycket för din insats – du uppfyllde mer än väl mina högt ställda förväntningar!

Marknadsföreningen Skellefteå