A+ A A-

Falkbrink Norrman

Handels & Service

Avstamp för Handel & Service i samverkan i och mellan Nybro, Emmaboda och Torsås på Stufvenäs 3- 4 sep. 2011! En strålande vacker lördags eftermiddag anlände 82 förväntansfulla deltagare från tre kommuner till vackra Stufvenäs Gästgiveri. Det var ägare, ledare och medarbetare från olika företag på de tre orterna. Vid ankomst fick projektdeltagarna en…
Läs mer

SKTF

SKTF anlitade Irene då förbundet befinner sig i en förändringsprocess med namnbyte på förbundet. Vid fyra tillfällen inspirerade Irene en mängd förtroendevalda och medlemmar där hon på ett tydligt och lättsamt sätt betonade de vikta stegen i en förändringsprocess. Irene är mycket professionell och har en förmåga att anpassa föreläsningarna så de passar…
Läs mer

BS Sweden

”Irene har fått mig att inse att för att ändra resultatet måste jag tänka nytt. Om jag bara gör som jag alltid har gjort blir resultatet det samma. Mitt företag har haft för dålig omsättning och jag har tänkt att plus 10 % är en bra budget men Irene tyckte att jag skulle sätta plus 20 % som mål. Hon har fått mig att tuffa till mig och när jag sätter högre…
Läs mer

MARKNADSTÄNK GER RESULTAT

”Irene är den nyckelperson som jag har saknat innan. Hon har fyllt många luckor för mig och tack vare henne har jag fått en helhet i mitt företag. Det är väldigt annorlunda nu mot när jag startade för 25 år sedan, det är tuffare och ett helt annat sätt att tänka med internet, media och de sociala medierna. Men Irene vet precis hur man ska marknadsföra sig i…
Läs mer

VARUMÄRKESHJULET FÅR AFFÄRERNA ATT RULLA

Varumärkeshjulet har gett oss en ökad förståelse för varumärkets betydelse och vikten av att noga arbeta igenom sitt varumärke. Något jag uppskattat mycket är diskussionerna kring varumärkeslöftet. Att det verkligen blir ett gemensamt löfte till kunderna. Det är också viktigt att se vad varumärket kräver av en organisation. Att man jobbar gemensamt och…
Läs mer

MYRESJÖHUS SER NYA MÖJLIGHETER

Jag lärde mig att helheten skapas av en mängd olika faktorer. Hur viktigt det är att alla anställda lever med varumärket och har rätt attityd samt inställning. Allra mest givande var diskussionerna och övningarna kring varumärkeslöftet. - Irene FalkbrinkNorrman är erfaren och engagerad och jag rekommenderar utbildningen. Även om man anser sig bemästra…
Läs mer

VARUMÄRKESMYSTERIET HOS STATENS FASTIGHETSVERK PÅ CIRKUS I STOCKHOLM

Irene FalkbrinkNorrman är för mig en klok, behaglig och underhållande person. Hon intar scenen på ett självklart vis och förmår trollbinda publiken trots att den i vårt fall består av människor med olika mycket bakgrundskunskap kring varumärkesfrågan. Irene imponerar med sin kunskap och klokskap och lyckas under den timme som föreläsningen varar sammanfatta…
Läs mer

NY KRAFT I ORGANISATIONEN

Fresh AB har under 2007 tillsammans med Irene genomfört ett stort marknadsprojekt i form av upprättande av en ny kommunikationsplattform och affärsplanering enligt P12-modellen. Vi i ledningen tyckte att vår marknadsföring spretade och vi behövde hjälp med att upprätta en struktur för att kunna ta Fresh till en ny nivå. Irenes inspirerande arbete har…
Läs mer

VARUMÄRKE OCH KUNDPROFILERING

Irene har en unik erfarenhet från strategiskt marknadsförings- och affärsplanearbete och varumärkesbyggande till implementering av mer operativ karaktär och i kombination med hennes drivkraft och kreativitet kan hennes kunskaper användas på många ställen i små, medelstora och stora företag i de flesta branscher. Irene och jag har samarbetat i flera…
Läs mer

FÖR ATT NÅ FRAMGÅNG MÅSTE DU ENGAGERA DIG

Jag lärde känna Irene när hon jobbade som projektledare för den första Aurumgalan i Kronoberg, där vi var projektägare. Redan från början kändes det oerhört skönt att uppleva att man hade med ett riktigt proffs att göra. Irene är oerhört energisk och inspirerande. Kanske väl idérik och snabb ibland, så man har svårt att hänga med, men seriös. För att nå…
Läs mer

ÄR DET EN SLUMP ATT VISSA FÖRETAG ÄR FRAMGÅNGSRIKARE ÄN ANDRA

Inspirationsdag i Karlskrona 7 april 2006Ca 80 personer från bland annat olika reklambyråer i regionen samt representanter från TV4 lät sig inspireras. Kristine Kaspersen Fahlén var konferencier.Irene FalkbrinkNorrman förläste om ”Är det en slump att vissa företag är framgångsrikare än andra”? Hon berättade om hur hon gjorde för att organisera ICA: s…
Läs mer

NÅ FRAM DAGEN I SKELLEFTEÅ

”Jordnära men hjälpte mig lyfta blicken – synd bara att det inte fanns flera i publiken från detaljhandeln. De skulle verkligen ha fått sig något till "livs” var en kommentar från en av deltagarna som har en guldsmeds- och urbutik i stan.Som sagt – tack så hemskt mycket för din insats – du uppfyllde mer än väl mina högt ställda förväntningar!/ Philip Cohen,…
Läs mer

FRÅN INTREPRENÖR TILL ENTREPRENÖR

Uppskattad gästföreläsningFredagen den 17/11 besöktes vi av Irene FalkbrinkNorrman. Irene berättade om sin långa erfarenhet från detaljhandeln där hon arbetat med en rad olika utmaningar, små som stora. Som mediechef för ICA var hon med om att upphandla Sveriges genom tiderna populäraste TV-reklam och samtidigt sänka företagets reklaminvestering med…
Läs mer

MARKNADSFÖRENINGEN FINNVEDEN

Är det en slump att vissa företag är framgångsrikare än andra?Citat från Irene FalkbrinkNorrmans föreläsning - Kreativ idéspruta! Lena Eigelsreiter Mix Megapol - En heldag med Irene är att rekommendera. Frida Granstrand, Liljas Plast AB- En tankeställare när det gäller marknadsföring! Anders Nyberg A-tooling Läs mer om Marknadsföreningen i Finnveden
Läs mer

FRÅN KONTORIST TILL MEDIECHEF FÖR ICA - EN ANNORLUNDA KARRIÄR

Universitetsgruppen i Marknadsföreningen bjöd in till föreläsning med Irene FalkbrinkNorrman på Stallarna den 12 maj 2005.Slottstallarna på universitetsområdet var platsen för universitetsgruppens första aktivitet. Irene FalkbrinkNorrman, senast mediechef på ICA höll en intressant och inspirerande föreläsning om sin yrkeskarriär blandat med konkreta tips på…
Läs mer

LYCKAD REKLAMFILMSKVÄLL

Irene berättade om Icas framfart, från lanthandel till internationell koncern. De har idag 1800 egna företagare runt om i landet som är knutna till Ica. Målet med Icas marknadsföring är i korta drag att nå konsumenter hela dygnet genom sin strategiskt genomtänkta mediamix. Vi gratulerar till guldägget för årets reklamfilm för tredje året i rad. Säkert är…
Läs mer

REKLAMSÅPAN MED ICA STIG

Irene FalkbrinkNorrman, tidigare mediechef på ICA, föreläste om hur ICA-Stig kom till och vad ett bra reklamkoncept har inneburit för ICAs vinster. Hon poängterade att det är viktigt att en reklamfilm berör och att människor tycker om filmen. Irene beskrev vad man bör göra för att få effekt, att effekten måste mätas och att man ser effekten först efter tag.…
Läs mer

LÄRARE SÄTTER SIG I SKOLBÄNKEN

Irene anlitades till en föreläsning i samband med en vidareutbildning för våra aktiva Unga företagare-lärare i Toftaholm Herrgård 050921. Syftet med föreläsningen var att ge våra UF-lärare tips och inspiration för hur man på ett effektivt sätt kan marknadsföra ett företag med mycket små resurser. Irene genomförde föreläsningen med stort engagemang, hon…
Läs mer

MARKNADSFÖRENINGEN

Tack för en jättebra föreläsning, har levt på den hela dagen. Du är verkligen en energispridare.Michael Möller Marknadsansvarig, Swedbank AB Läs mer om Swedbank AB
Läs mer

ÅRSKONFERENS MED HJÄRT- OCH LUNGRÄDDNING

Vi är tillbaks efter hyttsill och vi har mycket positivt feedback till dig. Det var många som tyckte det var kanon. Ville bara säga det till dig.Godnatt och hälsningar från Katta och Bettan
Läs mer

SPEGLING AV SVENSK DAGLIGVARUUTVECKLING UNDER 30 ÅR

Hur kan ett sabbatsår bli 34? Irene FalkbrinkNorrman berättar om sin resa på ICA.Jag hade förmånen att få lyssna till Irenes story-telling i ett samprojekt mellan Kronobergs Marknadsförening och Växjö Universitet. Irene berättar med inlevelse om sin gedigna erfarenhet och hur hon utvecklats både i sitt yrke och som person genom ständiga utmaningar från…
Läs mer

UTDRAG UR TJÄNSTGÖRINGSBETYG FRÅN ICA

Irene är särskilt duktig i att finna konkreta och praktiska uppslag i arbetet och förverkliga dem. Hon är mycket självständig och söker lösningar på egen hand för att fullfölja uppgifterna. Hon har goda teoretiska kunskaper och är mycket ansvarsfull och driftig. Dessutom är hon noggrann och har utfört sina arbetsuppgifter till vår fulla belåtenhet. Irene…
Läs mer

VARUMÄRKE OCH KUNDPROFILERING

Irene har en unik erfarenhet från strategiskt marknadsförings- och affärsplanearbete och varumärkesbyggande till implementering av mer operativ karaktär och i kombination med hennes drivkraft och kreativitet kan hennes kunskaper användas på många ställen i små, medelstora och stora företag i de flesta branscher. Irene och jag har samarbetat i flera sammanhang, nu senast har Irene kommit med input till Stångåstadens varumärkesmanual och i vårt kundprofileringsarbete. Att dra nytta av Irenes kunskaper och förmåga att prestera kan jag rekommendera å det varmaste. Mats Fransson - Marknadschef Läs mer om Stängåstaden 
 

Falkbrink Norrman AB | Copyright All rights reserved. | Tel. 0470 - 447 37 | E-mail: irene@falkbrinknorrman.se