”Varumärkesreceptet har gett oss en ökad förståelse för varumärkets betydelse och vikten av att noga arbeta igenom sitt varumärke. Något jag uppskattat mycket är diskussionerna kring varumärkeslöftet. Att det verkligen blir ett gemensamt löfte till kunderna. Det är också viktigt att se vad varumärket kräver av en organisation. Att man jobbar gemensamt och strukturerar kring det. Jag rekommenderar absolut till andra. Irene är en oerhört engagerad och kunnig person som är spännande att lyssna på.
– Vi har också valt att arbeta vidare med FalkbrinkNorrman specifikt för vårt företag. Vi har fått hjälp att ta fram en tydlig och strategisk varumärkesplattform. Här är hela ledningsgruppen med i arbetet. Konsten är ju att få med sig hela företaget.”

Börje Johansson

VD, Montico

KICKSTARTA DITT VARUMÄRKESARBETE

– Kurs för att stärka ditt varumärke

 

Att stärka varumärket är viktigt när du vill öka tillväxten i ditt företag. Det gör du genom att se över hur ditt varumärke ser ut idag och vad du behöver förändra för att stärka din konkurrens. Varumärket skapas av företaget, men uppfattas av omvärlden. Så oavsett om du vill det eller inte så byggs ditt varumärke. Kursen ger ett helhetsperspektiv av företaget och fördjupar kunskapen om den egna verksamhetens möjligheter.

Under några dagar får du verktyg för att handgripligen arbeta vidare med varumärkesutveckling. Kanske är detta vägen som ni ska testa för ökad tillväxt. Det finns en rad konkurrensfördelar att vinna på att förstå vad som får varumärken att växa och det övertaget vill jag ge dig som företagare.

Kursen görs i samarbete med organisationer eller enskilda företag. Kursen startar med en föreläsning som handlar om vad ett varumärke är och varför så många företag och organisationer anser det värt att lägga pengar och tid på att utveckla sitt varumärke. Med andra ord handlar det om varumärkets makt. Hur en flaska vatten kostar mer än en flaska apelsinjuice. Hur någon kan vilja betala inte fem eller tio utan hundra gånger så mycket för en armbandsklocka än för ett annan. Båda klockorna har i princip samma prestanda det vill säga att de visar rätt tid. Svaret på de här frågorna och många fler får du i föreläsningen.
Till föreläsningen är det kopplat tre workshops som steg för steg går igenom de olika delarna i varumärkesstrategin och där du får börja att bygga ditt önskade varumärke. Workshopledaren inspirerar om varumärkes roll i företaget, introducerar varje steg i processen, sammanfattar respektive steg av strategin och ställer frågor och vågar vara ifrågasättande. Till din hjälp har du handboken Varumärkesreceptet, som hjälper Dig att höja blicken och förstå de utmaningar och möjligheter som ert varumärke står inför. Syftet är att du som företagare ska få insikten och kunskapen om varumärkets betydelse för företaget. Målsättningen är att Du tar fram företagets varumärkesstrategi.

UTBILDNINGEN PASSAR FÖRETAG SOM VILL LÄRA SIG

• Vad en varumärkesstrategi är
• Vilken nytta företaget har av ett starkt varumärke
• Hur företaget tar kontroll på sitt varumärke

OMFATTNING

• Tre utbildningstillfällen med 3 timmars workshop per tillfälle. Utbildningen inleds med en föreläsning om varumärke. Max 15 deltagare.